כתיבת תוכן היא חלק בלתי נפרד מכל קמפיין דיגיטלי, לכל עסק ובכל תחום. אין זה משנה אם אתם משקיעים בבניית קהילה ועוקבים ברשתות החברתיות, בשיתוף תכנים בעלי ערך לגולשים באתר שלכם על מנת להתקדם בגוגל או זקוקים לתוכן שיווקי לדף נחיתה על מנת לשלוח אליו גולשים מקמפיין ממומן כזה או אחר. התוכן ימלא תפקיד חשוב בקמפיין שלכם – הוא זה שיציג אתכם כאוטוריטה, יעניק את הערך לגולשים שלכם וכמובן יניע אותם לפעולה. אז מי כותב את התכנים הללו? בעל העסק? אולי מישהו אחר? ואם שוכרים מישהו אחר – כמה זה אמור לעלות לנו?
מי כותב את התוכן לאתר שלנו?
אז בכל הנוגע לכתיבת התכנים לאתר שלכם יש כמה אפשרויות. ראשית בעל העסק יוכל לכתוב בעצמו את התכנים. הוא מבין הכי טוב במקצוע שלו, בעסק שלו ויודע היטב מה קהל היעד שלו מחפש. מצד שני, בעל העסק, במיוחד בעסקים קטנים, בדרך כלל עושה הכול בעסק ולכן לא יהיה לו זמן גם לדאוג לתכנים. למעשה אם הוא יצטרך להסתמך על עצמו לרוב הוא ידחה שוב ושוב את הצורך בהכנת התכנים ויתמקד בלקוחות הקיימים ובעבודה השוטפת ולא יהיה לו זמן לקדם את עצמו באמצעות האינטרנט כיוון שהוא לא מעלה תכנים. כאן האופציה של השכרת חברה לכתיבת תוכן או כותב פרילנסר בהחלט יכולה לעלות על הפרק.
כתיבת מאמרים בתשלום – כמה זה עולה לנו?
אז אם החלטתם לשכור כותב תוכן או חברת תוכן שיסייע לכם בהכנת המאמרים לאתר שלכם, הפוסטים לרשתות החברתיות, הניולזטרים שלכם או כל סוג תוכן אתם שאתם צריכים באופן שוטף – כעת עולה השאלה: כמה זה הולך לעלות לכם? ובכן התשובה לפניכם. שירות כתיבת מאמרים בתשלום עשוי לעלות לכם בין 10 ל-25 אג' למילה למאמר לפני מע"מ. זה המחיר הממוצע בלבד כמובן וייתכן ותמצאו ספקי תוכן המספקים במחיר נמוך יותר, לעומת ספקים המתמחרים במחיר גבוה יותר. אלו המחירים הממוצעים שגם בהם הטווחים נעים בין מאמרים יותר איכותיים ומאמרים פחות איכותיים בדרך כלל.
אלו מדדים עשויים להשפיע על מחיר התוכן?
ישנם מספר מדדים העשויים להשפיע על כתיבת התכנים באתר שלנו. ראשית: סוג התוכן. תכנים שיווקיים יקרים יותר מתכנים אינפורמטיביים. בדרך כלל תוכן שיווקי לעמוד שירות או דף נחיתה למשל יעלו פי 3 או 4 ולעתים אפילו יותר מאשר מאמר אינפורמטיבי לבלוג הלקוח או מאמר SEO המיועד לפיזור. איכות הכתיבה הנדרשת גם היא תשפיע על המחיר. גודל ההזמנה גם עשוי להשפיע על המחיר במקרים מסוימים: נותן שירות שיקבל הזמנה של 200 מאמרים במכה יכול אולי להעניק הנחה לעומת קבלת 10 מאמרים בהזמנה. לבסוף, כותבי תוכן שונים מעריכים את עצמם באופן שונה (לאו דווקא כי הם באמת יותר איכותיים בכתיבתם או בשירות שהם נותנים) ולכן יתמחרו את השירות שלהם באופן שונה.